-آل عبا چه كساني هستند؟
(0)
-مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) چه كساني هستند؟
آيا حضرت علي((عليه السلام)) هم جزء آل محمّد است؟
آيا مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) فقط ائمه معصومين((عليهم السلام)) هستند؟
(0)
-با توجه به اينكه نزديك ضريح مطهر شلوغ است .و از طرفي فشار جمعيت هم زياد مي باشد .حال آيا مي شود حا جتها يمان را از راه دور بطلبيم؟لطفا در خصوص نحوه زيارت واقعي توضيح دهيد.؟(0)
-چرا امام حسين ( ع ) با اينكه مي دانست مردم كوفه پيمان مي شكنند به آن سرزمين رفت ؟(0)
-چرا امام حسين (ع) بااينكه اگر اراده آب مي كردند برايشان مهيا مي شد ولي بچه ها همگي تشنه بودند وبه شهادت رسيدند؟(0)
-گر امام حسين (ع) مي خواست تمام لشكر دشمن را درهم مي كوبيدند ولي چرا اين اقدام را نكردند؟(0)
-آيا دليل زنده بودن قيام وحركت اباعبدالله (ع) برگزيده شدن ايشان از طرف خداوند است يا صرفاً ايشان در مكتب شيعه داراي قرب است؟(0)
-اگر از معجزات يا زنده بودن قيام ايشان در ساير اديان سندي هست بيان فرماييد؟(0)
-اساساً چه نوع بدعتهايي در دين ايجاد شده بود كه باعث شد امام حسين (ع) حتي جان شريف خود را فدا نمايد وخانواده اش به اسارت بورد ؟ لطفاً توضيح دهيد.(0)
-درسيكه قضيه عاشورا به ما مي آموزد چسيت ؟(0)
-آل عبا چه كساني هستند؟
(0)
-مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) چه كساني هستند؟
آيا حضرت علي((عليه السلام)) هم جزء آل محمّد است؟
آيا مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) فقط ائمه معصومين((عليهم السلام)) هستند؟
(0)
-با توجه به اينكه نزديك ضريح مطهر شلوغ است .و از طرفي فشار جمعيت هم زياد مي باشد .حال آيا مي شود حا جتها يمان را از راه دور بطلبيم؟لطفا در خصوص نحوه زيارت واقعي توضيح دهيد.؟(0)
-چرا امام حسين ( ع ) با اينكه مي دانست مردم كوفه پيمان مي شكنند به آن سرزمين رفت ؟(0)
-چرا امام حسين (ع) بااينكه اگر اراده آب مي كردند برايشان مهيا مي شد ولي بچه ها همگي تشنه بودند وبه شهادت رسيدند؟(0)
-گر امام حسين (ع) مي خواست تمام لشكر دشمن را درهم مي كوبيدند ولي چرا اين اقدام را نكردند؟(0)
-آيا دليل زنده بودن قيام وحركت اباعبدالله (ع) برگزيده شدن ايشان از طرف خداوند است يا صرفاً ايشان در مكتب شيعه داراي قرب است؟(0)
-اگر از معجزات يا زنده بودن قيام ايشان در ساير اديان سندي هست بيان فرماييد؟(0)
-اساساً چه نوع بدعتهايي در دين ايجاد شده بود كه باعث شد امام حسين (ع) حتي جان شريف خود را فدا نمايد وخانواده اش به اسارت بورد ؟ لطفاً توضيح دهيد.(0)
-درسيكه قضيه عاشورا به ما مي آموزد چسيت ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:39038 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

اثبات عرفاني امامت را خواستارم؟



در عرفان اسلامي سنت الهي اقتضاء ميكند تا ميان وجود مطلق قديم، خالق اين جهان و عالم حادث كه مخلوق اوست واسطة فيض و رحمت وجود داشته باشد وگرنه فيض آن وجود ثابت قديم به متغير حادث فقير نميرسد.

اين واسطة فيض، مقام ظهور جلوة الوهيت حق ميباشد و آن مقام ظهور جلوة الوهيت بعينه مقام روحانيت و ولايت رسول اكرم ( است كه با مقام ولايت مطلقه خداي متعال متحد ميباشد.

پس مقام رسالت، مقام ابلاغ فيض، رحمت و وحي الهي به عالم هستي و مخلوقات است و اين مقام تحقق نمييابد مگر به تجلي ولايت حق.

با اين وصف با ابلاغ رسالت و اتمام و اكمال آن، بنا به سنت لايتغير و ثابت الهي لازم است تا رابطه ميان قديم و حادث و خالق و مخلوق همچنان باقي باشد و اين ممكن نيست مگر به دوام تجلي ولايت در اوليا الهي و ائمه معصوم (. از طرف ديگر عالم مخلوق و كثير محتاج است به تمسك به اولياء و مقام ولايت كه خود راه عروج به معارج را يافته و سير بسوي حق را به اتمام رساندهاند.

امام باقر ( ميفرمايند:اگر كسي شبها را به عبادت يام كند و روزها را روزه بگيرد و تمام مالش را تصدق دهد و در تمام عمر حج بجا آورد و نشناسد ولايت ولي الله را تا اقتداي به او كند، براي او پيش خداوند ثوابي نيست و او از اهل ايمان نباشد

اين حديث شريف به خوبي بيان ميكند كه ملاك انحصاري از رسيدن اعمال به حضور حق تعالي يعني ارسال از كثير به واحد و از حادث به قديم فقط در گرو عبور از وسايط يعني مقام شامخ ولايت است.

بنابراين ولايت و امامت از جنبه عرفاني صرفاً يك اعتقاد شيعي نسيت بلكه تجلي يك نور واحد در عالم هستي است كه به واسطه آن، اولاً باران رحمت و وحي الهي بر عالم كثرت بارش ميكند و ثانياً عالم كثرت بواسطه مقام و مرتبه ولايت بدان سوي روي ميآورد و سير ميكند.

برگرفته از نرم افزار: نور الجنان، كتاب آداب الصلواه، امام (

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.